null Tenyészethez kell rendelni a meghatalmazásokat az antibiotikum felhasználás jelentési rendszerben

Tenyészethez kell rendelni a meghatalmazásokat az antibiotikum felhasználás jelentési rendszerben

2022. augusztus 25, csütörtök

Fontos újítás lép életbe hamarosan az antibiotikum felhasználás jelentésére szolgáló rendszerben: az állatorvosoknak meghatalmazottjaikat konkrét tenyészetekhez kell rendelniük. A jogosultságokat mind az online, mind a papír alapú nyomtatvánnyal létrehozott meghatalmazásoknál szükséges beállítani. Az augusztus 29-én élesedő fejlesztés az átláthatóbb ügyintézést és az adatvédelem fokozását szolgálja.

Az állatorvosok az élelmiszertermelő állatoknál felhasznált antibiotikumokról minden hónap 15-éig nyújtják be jelentésüket a Nébih Ügyfélprofil Rendszeren keresztül (https://upr.nebih.gov.hu/). A felületen tenyészetenként, majd azon belül állatfajonként kell megadni az adatokat, ezáltal is biztosítva az átfogó és hatékony kockázatértékelést. A jelentési rendszer egyúttal a 2024-től életbe lépő uniós adatszolgáltatási kötelezettség előkészítését is szolgálja.

Az állatorvosok az adatszolgáltatáshoz meghatalmazottak segítségét is igénybe vehetik. Fontos változás, hogy a célzottabb és átláthatóbb ügyintézés, továbbá az adatvédelem fokozása érdekében a jövőben minden meghatalmazott esetében meg kell adni, hogy mely tenyészetek esetében járhat el, azaz rögzítheti az adatokat.

A fejlesztés augusztus 29-étől lesz elérhető és az augusztusi felhasználásjelentés (melynek határideje szeptember 15.) már kizárólag az új beállításoknak megfelelően adható le. Az állatorvosok a feltöltő felületen a „Tenyészet-meghatalmazottak összerendelések kezelése” elnevezésű gomb kiválasztását követően állíthatják be a jogosultságokat, mely alapvetően (további változásig) egyszeri teendő. Lényeges azonban, hogy az összerendelést mind az online, mind a papír alapon igényelt aktív meghatalmazások esetében kötelező megtenni. A beállításról, valamint annak későbbi  törléséről a meghatalmazott és a meghatalmazó állatorvos egyaránt automatikus értesítés kap ügyfélkapus tárhelyére.

A funkció élesítése, azaz augusztus 29-e után, az újonnan igényelt meghatalmazások esetében első lépésként magát a meghatalmazást kell elektronikusan vagy nyomtatvány útján létrehozni. Ezt követően, a már aktív státuszú meghatalmazotthoz lehet hozzárendelni a tenyészeteket.
 


Friss hírek

2024. május 16, csütörtök

Új űrlappal válik egyszerűbbé a szőlőiskolai üzemeltetők ügyintézése

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a szőlőiskolát üzemeltetők figyelmét a hivatal honlapján elérhető új nyomtatványra. A Nébih a ‒ többpéldányos, papíralapú űrlap helyett használható ‒ elektronikus nyilvántartási lapot a termelők terheinek csökkentése érdekében hozta létre. A szőlőiskolában felhasznált szaporítóanyagokról szóló nyomtatványt az őstermelők postai úton is, a cégek és az egyéni vállalkozók pedig elektronikusan küldhetik be. A leltár és címkerendelés adatait július 31-ig, a szaporítási jelentés adatait viszont már május 20-ig várja a hivatal.

Tovább >

2024. május 15, szerda

Növényvédelmi gépek és permetező drónok kötelező típusminősítése

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) tájékoztatja a növényvédelmi gépeket – ide értve a permetező drónokat – gyártó és/vagy forgalmazó vállalatokat, hogy a növényvédelmi tevékenységről szóló 43/2010. (IV. 23.) FVM rendeletet alapján kötelező a rendelet hatálya alá tartozó növényvédelmi gépek típusminősítése. A minősítési eljárást a gyártó és/vagy forgalmazó köteles kezdeményezni, annak érdekében, hogy Magyarországon kizárólag cseppképzési és szórástechnikai szempontból megfelelő növényvédelmi gépeket vehessenek használatba a termelők.

Tovább >